dimanche 4 janvier 2009

Musée Georges Pompidou

English

Not bad at all! 48 euros the annual card that allows you to go to all the different expositions and the art house films for free. Not bad! I've already been twice since i bought it last friday. I had already taken it 2 years ago but my interest where elsewhere, i didn't take advantage of it.

Here are a few tips:

It is possible to take a pram or 2 or 3 into the expos, they have change tables for babies in the toilets. There is a cafe in the museum but unfortunatly the prices are excessive et take advantage of the tourist crowd, a 10 cm quiche is 8 euros and a flat white 4.50 euros! There are restaurants and sandwich places around Beaubourg that are a lot cheaper and offer nicer things. The museum floods with sunlight and is vaste, which means there is a lot of room for you to move around eventhough there could be many people. The view from the top of Beaubourg is spectacular! You could just buy a ticket to go to the top and still have your moneys worth! There is also a restaurant on the 6th floor that seems pretty cool but where I never dared to step fot in it, neither to look at the menu... it's chic, chic... so I can't tell you if the food is good!

There you go! There are a lot of things i really liked, others i probably didn't get and others i found completly pointless and horrible, and that is what makes art charming and what sculpts our personnality or at least makes it more define, our choices, defines our tastes, who we are and what moves us most! And eventhough we may hate it, at least we know it!

Here are a few shots of my favourites:

Français

Pas mal du tout! 48euros la carte à l'année qui permet de profiter de toutes les expos et les films de tous genres. Pas mal! J'y suis déjà allée 2 fois depuis que je l'ai acheté vendredi. Je l'avais déjà prise il y a 2 ans mais mon intérêt était ailleurs, je n'en ai pas profité.

Encore une fois, petites choses qu'on ne vous dit pas forcément:

Il est possible de circuler avec une poussette ou 2 ou 3, les toilettes ont des lits de change pour bébé. Il y a un café dans le musée, mais les prix sont un peu excessifs et profitent d'un public touristique, une quiche de 10 centimètre de diamètre 8 euros et un café crème 4,50 euros! Il y a des restaurants et des sandwicheries autour qui vous proposeront bien mieux et pour moins cher. Le lieux est très ensoleillé et vaste donc beaucoup de place pour se déplacer même s'il y a du monde. La vue sur les hauteurs de Beaubourg est spectaculaire, vraiment spectaculaire!! Vous pourriez y aller rien que pour ça et vous en aurez pour votre argent! Il y a également un restaurant au 6ème étage qui a l'air très sympa mais où je n'ai jamais osé mettre les pieds ni même regarder la carte... chic, chic... donc je ne peux pas vous dire si la nourriture y est bonne!

Voilà! Il y a pas mal de choses que j'ai beaucoup aimé, d'autres que je n'ai sûrement pas du comprendre et d'autres que j'ai trouvé lamentables, c'est ce qui fait tout le charme de l'art et ce qui affine notre personnalité, nos choix, définissent nos goût, définissent qui on est et ce qui nous touche le plus! Et même si on déteste, au moins on le sais!

Voici quelques photos des oeuvres que j'ai le plus apprécié:






















Outside of Beaubourg

Aucun commentaire: